Celoročná náplň projektu bude zameraná na nenásilné spoznávanie prírody a života v nej. Žiaci sa premenia na detektívov a prostredníctvom všetkých
zmyslov a dostupných informačno-komunikačných prostriedkov budú pátrať po informáciách súvisiacich s ochranou životného prostredia. Najväčším prínosom
tohto projektu bude nielen budovanie enviromentálneho povedomia, ale aj nadviazanie nových kontaktov a priateľstiev. Celý projekt bude založený
na vlastnej objavnej činnosti žiakov, na ich tvorivej činnosti a hre. Prostredníctvom problémových úloh, ktoré budeme riešiť, sa pokúsime vyburcovať
ich zvedavosť a záujem o aktuálne ekologické problémy.
Týmto projektom budeme podporovať dobrovoľnícku, sociálnu, praktickú a tvorivú prácu, ako aj aktívnu účasť detí na environmentálnych aktivitách školy,
miestnej komunity a mimo nej. Žiaci získajú návyky zodpovedného správania k životnému prostrediu a trvalo udržateľnému rozvoju. Naším heslom bude:
"Mysli globálne - konaj lokálne!"
Ciele:
- Poznávať životné prostredie, pozorovať zmeny, ktoré sa v ňom dejú (vychádzky, výlety, exkurzie).
- Rozvíjať schopnosť získavať informácie o prírode pozorovaním (všetkými zmyslami), skúmaním (lupa, mikroskop) a hľadaním v informačných
zdrojoch (encyklopédie, internetové stránky, výučbové programy).
- Interpretovať, porovnávať a triediť získané informácie.
- Rozvíjať schopnosť realizovať jednoduché prírodovedné experimenty.
- Ochraňovať prírodu a krajinu.
- Vyjadriť postoj k prírode rôznymi výrazovými prostriedkami (zásobník výtvarných námetov, literárne a hudobné spracovanie témy).
- Zdokonaliť sa v používaní IKT technológií (získavanie a spracúvanie informácií, spolupráca s partnerskými školami).
- Získať nových priateľov na pôde zahraničných škôl, porovnať ich prácu s našou a rozšíriť si odborné vedomosti a zručnosti o ich postrehy
a nápady.
- Povzbudzovať ostatné združenia, organizácie a širokú verejnosť, aby sa správali zodpovedne.
- Umožniť žiakom získavať a rozvíjať kompetencie potrebné v 21. storočí prostredníctvom kolaboratívneho a výskumného vzdelávania.
- Rozvíjať trvalé návyky aktívnej účasti a dobrovoľníctva na environmentálnych činnostiach v ich prostredí.
- Zlepšiť stav školského prostredia aj mimo neho.
Očakávané výsledky:
- žiak kriticky zvažuje spojenie medzi vlastným spôsobom života a vplyvom na životné prostredie
- zvyšuje svoj vplyv na ochranu životného prostredia a krajinné úpravy školy alebo jej miesta
- uznáva význam ochrany životného prostredia pre spoločné dobro
- žiak sa stáva mladým aktívnym ochrancom prírody
- zúčastňuje sa a propaguje existujúce environmentálne aktivity, ktoré podporujú trvalo udržateľný rozvoj v školách, miestnej komunite
a mimo nej
- rozvíja sebavedomie prostredníctvom vzájomnej spolupráce, spolupráce s partnermi a individuálnej práce
- vyrába vzdelávacie materiály, letáky, videá, piesne atď. ktoré zhromaždíme v zbierke materiálov, ktoré budú verejne dostupné po dokončení
projektu
Realizácia projektu:
Spoločné aktivity:
|